Ondersteuning

Op de Willinkschool streven wij naar het geven van inclusief onderwijs. Dit omdat onderwijs niet individueel is maar een groepsaangelegenheid. Daarom willen we zoveel mogelijk de leerlingen binnen de groep bedienen en bij een enkele uitzondering wordt dit buiten de groep georganiseerd.

Deze ondersteuning geldt zowel voor leerlingen die meer aankunnen, als voor leerlingen die extra instructie nodig hebben. Hoe dit georganiseerd wordt binnen de school staat uitgebreid omschreven in het school ondersteuningsplan (SOP).

Voor de leerlingen die sneller door de lesstof gaan, zal er d.m.v. pluswerk extra verrijking, verdieping en verbreding worden aangeboden in de groep. De leerlingen kunnen hiermee zelfstandig of samen aan de slag met uiteenlopende opdrachten.

Voor extra ondersteuning en uitleg, is er wekelijks inloopspreekuur buiten de klas.

Een enkele leerling zal naast dit pluswerk nog meer verbreding nodig hebben of juist moeten werken aan de executieve functies. Voor deze leerlingen is er één keer per week de projectgroep. Voor deze projectgroep maken we dit jaar gebruik van de methode; "Briljant onderwijs".

De onderwerpen zijn gevarieerd en uitdagend en doen een beroep op de verschillende denkvaardigheden uit de taxonomie van Bloom: onthouden, begrijpen, toepassen, evalueren, analyseren en creëren. Na elk project zal er geëvalueerd worden met de leerling, de plusleerkracht en de intern begeleider en zal er telkens opnieuw gekeken worden of het volgende project nog passend is voor de leerling.